00年代後期ブリアル以降のダブステップにおいてミニマル / ダブ・テクノとの架け橋となりシーンのキーパーソンとなったオランダを拠点とするDave Huismans (デイヴ・ハウスマンズ)こと2562 (オランダのハーグの地区コード)。 同時期にPinch (ピンチ)によって立ち上げられたブリストルの〈Tectonic〉から2007年にデビューし、ダブステップと当時のベルリン・ミニマルを融合させたサウンドが話題となり瞬く間にシーンの最前線へ。 その後〈Tectonic〉から2枚のアルバム、2011年に自身のレーベル〈When In Doubt〉を立ち上げサード・アルバムを発表。別名儀のA Made Up Sound (ア・メイド・アップ・サウンド)ではビートダウンやUKガラージを軸にハウシーな作風で〈Philpot〉、〈Delsin〉、〈50Weapons〉などから平行してリリースを続け、最近ではWill Bankhead (ウィル・バンクヘッド)主宰の〈The Trilogy Tapes〉からまた自身の〈A Made Up Soud〉から怪奇的なハウスやブレイクビーツを発表。多岐に渡るジャンルの雑食性、飽くなき実験性とフロアを揺らすタフなグルーヴを併せ持つ卓越したトラック・メイキングで時代と共に新たなるサウンドへとアップデートを続ける才人。
Under the 2562 codename, Dutchman Dave Huismans aka A Made Up Sound has been integral to deviant dancefloors since 2007.
The otherworldly yet lifelike ‘The New Today’ is 2562’s fourth album and presents his first new material in this guise since 2012’s ‘Air Jordan’ EP, which was also self-released on his When In Doubt imprint.
As with that last EP, ’The New Today’ was sketched out during a trip abroad - a six week stay in New York in late summer 2013 - and later arranged at his home studio in Utrecht, The Netherlands.
Composed as a narrative collage drawing upon and splicing from an eclectic library of early European synth experiments, new age tapes, musique concrète, krautrock, post punk, obscure electro-pop and other largely forgotten and out of print music, ‘The New Today’ loosely references the novel of ideas tradition of writing as a restless, eight-track drift bolstered and propelled by his signature texturhythms.
From the humid concrète drone sphere of ‘Arrival’ through the hypnotising gyrations of ‘Terraforming’, to the airborne rhythmelodies and mercurial syncopation of ‘Vibedoctor’ and centrepiece ‘Utopia’, the tension and conflict of aural assault ‘Drumroll’ and ultimately the celestial sweep of closing chapter, ‘New Life’, it’s equally the most diffuse, cohesive and involving LP in his celebrated cache.