Release

- Skid Row JP

“超越亜米利加ノ暴力ヲ唄フ現代的吟遊詩人”

シンセ・ポップ、ニューエイジ、ヴェイパーウェイヴ、ヒップホップを漂流するテン年代USオルタナの象徴となった現代の吟遊詩人ジェイムス・フェラーロの新章が遂に完成!

前作『ニューヨーク・シティ、午前3時の地獄』からLAの『ドヤ街』へと舞台を移し、夕暮れの町並みを背景に、スラッシュ・メタル、カントリー、ポスト・クラシカル、ネオ・ブルータリズムを用いスクラップにしながらストリートで起こる大都市の暴力をドラマチックに描いた、メローでクラシカルな憂愁のЯ&B作品。

東京アートミーティングⅥ

EBM(T)

-ポスト・インターネット世代の感性-
ナイル・ケティング(1989年生まれ、ベルリン在住)と松本望睦(1990年生まれ、横浜在住)による、東京を拠点に活動する音の発見・共有・拡張を目指すアーティスト・ユニット及び彼らが主宰するバーチャル聴覚室。ポスト・インターネット世代の感性をテーマに、ジェイムス・フェラーロやTCFといったミュージシャンとしても活躍するアーティストの他、テイバー・ロバック、ジェレミー・ショウ、イェンナ・ステラなど日本初公開の若手アーティストを中心にキュレーションします。

2015.11.7 – 2016.2.14 展示会 at 東京都現代美術館

James Ferraro
TCF
Tabor Robak
Jenna Sutera
Jeremy Shaw

more info : http://www.mot-art-museum.jp/exhibition/TAM6-tokyo.html

笑う大金、ラテと警官の残忍性。
乱暴と財政の両義性。
メディアの暴力とランボルギーニの夢、 全ては見張るCCVカメラに映し出される。

砂漠の景色、タッパーから煙るデジタル・スモッグ。
K9と煌めく酸性雨がヤシの実の町でシミとなった歩兵の血を洗い流す。

キャデラックのエスカレードが高速で燃えている。
頭上でヘリコプターのドローンが音をたて、 砂漠を背景に、
通勤者がキラキラと散らばる記号の瓦礫を時速30キロで通過して行く。
寿司エリート、名のない貧困者、無慈悲な高速道路の惨劇で。
盲目のシステム。

高速にいる男、慌ただしいトランシーバーのスピーカー、ぬるぬるしたアスファルトに裸足でいる。
夕暮れ時、ヤシの実のシルエットに溶け込む鉄の塊を燃やす空。
超現実主義の文明がその理想主義に差し出される、現実の重みとの戦いで。

商業文化がもたらす残忍な警察とギャングの暴力、メディアの集中砲火と差別。
タブロイド自身によって引き起こされる美化と自己都合。

【国内流通盤特典】
■ ボーナストラック3曲「WAR EP」 (DLコード)

James Ferraro

Listen

Artist Info.

James Ferraro

自主レーベル〈New Age Tapes〉を立ち上げ2000年半ばより40以上にも及ぶ名義やプロジェクトで作品を量産、80年代をソースとしたニューエイジやシンセポップのサウンドやスタイルを用い、ヴェイパー・ウェイヴの先駆けとして時代の空気を常に批判性のあるシニカルな切り口で10年代USインディ・シーンにおいて絶大な賞賛を得る孤高のミュージシャン、ビデオ・アーティストでもあるNYを拠点とするアヴァンギャルドな多作家。後に〈Underwater Peoples〉からもリリースとなった 自身のレーベル〈Muscleworks Inc.〉からの話題作『On Air 』(2009)を皮切りに、〈Olde English Spelling Bee〉、そして〈Hippos In Tanks〉などUSインディ・シーンの先鋭的レーベルからアルバムを発表。同レーベルからの『 Far Side Virtual 』(2011)は英WIRE マガジンの年間チャート第一位を獲得、 続く『Sushi』(2012)では一転、ローファイから擬似的なデジタル音を用いたよりエレクトロニックなビート作品を発表。2013年に発表されたミックステープ『Cold』ではR&B / ヒップホップ / エレクトロへとアプローチ、大都市の夜を舞台とした暗黒の世界へと深化しこれまでのイメージを一新。続く『NYC, Hell 3:00 AM』(Hippos In Tnaks 2013)は淡々とした機会的でプラスティックな冷たい都会の情景と日常、孤独と欲望でひしめき合う刹那的な熱い都会の感情とドラマ、テレビのニュースやインターネットが複雑なレイヤーで入り組む現代における大都会のディストピアをダークに描いた作品へと発展。その後もフリーの音源をコンスタントに発表し、続編となるNYからLAへと舞台を移した『Skid Row』(Break World 2015)では夕暮れに染まる町並みやストリートを背景とし、ピアノとストリングによるクラシカルなトラック、メローでレイドバックなヒップホップのビートや80年代のドラマの挿入曲やラウンジ・ミュージックにPCボイス、ポエム、ラップ、ボーカル、テレビのサンプリングを織り交ぜ、 メディアや警察の乱暴と暴力、 そして戦争、格差、人種差別によってもたらされる現在の”ハイパー・アメリカ”の残忍性と葛藤を大都市LAを舞台にドラマチックに描いた作品へ。

English Info.

Skid Row is the studio debut from James Ferraro due November 13, 2015 Break World Records. It was recorded entirely in Los Angeles, CA and is the follow up of 2013's moody brutalist masterpiece NYC HELL 3am. Skid Row deconstructs and rebuilds a scrap yard of genres and aesthetics Thrash / Country / Modern Classical / Neo-Brutalism all shuttering under a metallic detritus overloaded like a skipping CD. Read an artist statement from Ferraro below and stream the title track, "Skid Row". Artist statement:   Million dollar smiles, lattes & police brutality. Excess and fiscal ambiguity. Media violence & Lamborghini dreams, all under one surveillance video texture.   The desert landscape, like tupperware housing digital smog. K9's and glistening acid rain, wash away the sentient blood that stains the palm tree city. An Escalade® burns on the freeway. The drone of helicopters hum above head, in a desert backdrop commuters in traffic requite a speed of 20 mph pass the gleaming semiotic debris.  the sushi elite & the poor all anonymous in an unforgiving freeway fatality,  an undiscerning system.   Man on the highway, through a walkie talkie speaker, barefoot on the slick asphalt. As the sunsets, the sky burns a fusion of metal and silhouetted palms. and a hyper real civilization is rendered by it's idealism, at war with the gravity of reality..  Rendered by it's traffic culture, it's culture of police brutality and gang violence, media saturation and racism, it's glamorization and solipsism, rendered by the tabloid of it self.   " Skid Row started as a collection of poems, it came first as words, then grew into becoming the lyrics of Skid Row.. I was writing about the state of the world around me, living on what feels like the brink of societal collapse while also seeing high excess everywhere.. all the sounds of the streets crept in, the blood and tears on the street, the echoing sirens in the early morning fog, soaked into the poetry and it became evident that LA is a hyper America. a place where violence (media and real life), excess and poverty, police exceptionalism & brutality, racism interact daily.. racism is a war on reason, so in my state of animosity I wrote Skid Row, I'm a disciple of the streets my spoken word and music on Skid Row mirror these conflicts that spill out over the western landscape like a painting of America frozen in a state of hyper real war "   Skid Row is the studio debut from James Ferraro due November 13, 2015. It was recorded entirely in Los Angeles, CA and is the follow up of 2013's moody brutalist masterpiece NYC HELL 3am. Skid Row deconstructs and rebuilds a scrap yard of genres and aesthetics Thrash / Country / Modern Classical / Neo-Brutalism all shuttering under a metallic detritus overloaded like a skipping CD.  
CAT No.
MBIPi-5562
Label
Release Date
2015/11/12
Format
国内流通盤CD
Price
¥2,000 + 税
Genre
Indie / R&B / Hip Hop
Tracklist
01. Burning Prius (For The World) 
02. White Bronco 
03. Pollution 
04. Street Freak 
05. Million Dollar Man 
06. Thrash & Escalate 
07. Skid Row 
08. To Live And Die In L.A. 
09. Rhinestones 
10. Doctor Hollywood 
11. 1992 
12. Sentinel Beast 
13. At The Beach

Update: 6 Oct 2015