Tim Sweeney 主宰のNYC〈Beats In Space〉より待ってましたの新星 Secrect Circuitフル・アルバム!
DJ HarveyやThomas Bullock (Rub ‘N’ Tug)のコラボでも知られるLAの謎多き才人がベールを脱いだ、美麗アシッド・ディスコ!ニュー・ディスコ・シーンにおける2013年の最重要盤間違いなし!!
99年よりディスコ、ニューウェイヴ、シカゴ・ハウス、ミニマル・テクノ、クラウト・ロック、ファンク、ソウルまで、ジャンルにとわれずダンスが出来る音楽に焦点を当て、 ダンス / 電子化する現在のインディ・ダンスと呼ばれるシーンの基盤を築いたと言っても過言でないNYCの名DJ、Tim Sweeneyのラジオ・ショー兼レーベル〈Beats In Space〉(現RVNG Intl.傘下)より、レーベル初となるフル・アルバムが登場。第一弾は先行12”で突如話題となった謎多きLAのベテランEddie RuschaによるSecret Circuit。 同レーベルよリリースされた12”のトラックに新録を追加した本作は、これまでのパーカッションを散りばめたドラヴィンなドラムのグルーヴ、シンセとキーボード、ピアノ、ギターといった生楽器が絶妙に絡み合う陶酔的なアシッドを主体としたメロディー・ライン、ディレイを巧みに使いながらオーガニックでクラシックな響きのあるスペーシーな音像を作り上げるスタイルはそのまま、リバーヴの深い幽玄的なボーカルを取り入れ新たなる展開もみせた、ベテランならではの綿密なプロダクション・ワークがひと際輝いた集大成へと完成。
【国内流通盤特典】
+ ライナーノーツ: 野村 アリマサ
+ ボーナストラック3曲 *DL Code
・Afterlife (12″ Version)
・Nebula Sphynx (12″ Version)
・Parascopic Probe (12″ Version)
【Disk Union オリジナル特典】
+ Secret Circuit – DJ Mix for Japan *DL Code
Artist Info.
Secret Circuit
ポップ・アートやコンセプチュアル・アートなど現代美術作家Edward Ruschaを父に持ち、80年半ばよりLAを拠点とし活動するEddie Ruscha(エディ・ルシェ)によるプロジェクト Secret Circuit (シークレット・サーキット) 。 UKインディの名門<Creation >とアメリカからは初となる契約を果たしたオルタナティブ・シューゲイズ・バンド Medicineのキー・メンバーであり、脱退後はアナログ・シーケンサー、ドラム・マシーンへと移行、 Secret Circuitをスタートさせ、自主で4枚のアルバムをリリース、一方で Dj DJ HarveyとのFood For GodsやThomas Bullock (Rub ‘N’ Tug)とのLaughing Light Of Plentyなどのコラボレーション・プロジェクトを始め、 昨年〈Emotional Response〉からリリースの一連のカセット・コンピレーション (LP)を皮切りにPrins Thomasの〈Internasjonal Spesial〉、そして〈Beats In Space〉から立て続けに12”を発表。 クラウトロックやイタロなどをルーツとしたコズミックをモダンに洗練し、ミュージシャンも招き生楽器とエレクトロニックを絶妙に融合させトロピカルでスペーシーなアシッド空間を演出、シカゴ・ハウスのようなローなマシーンの躍動感もあるドープな辺境ディスコで話題を呼ぶ。 インディ〜ニューディスコ・シーンにおける2013年のニューカマーとして注目されるホットな存在。
English Info.
Delivered from its celestial womb to the human world for inevitable elevation, Tactile Galactics is the new album by Secret Circuit and first full-length release from Beats In Space Records.
Secret Circuit is the guise of Eddie Ruscha (né Edward Joseph Ruscha V), a sometimes sage known and beloved throughout the Los Angeles creative community. Amongst his earliest musical endeavors, Ruscha co-founded Medicine, an overlooked (until Captured Tracks’ comprehensive 2012 reissue project) four piece whose sinister, snarling take on shoegaze landed them as the first American signing to Creation Records.
After leaving Medicine without a bad taste in his mouth, Ruscha’s focus shifted from his shoes to the endless array of LA music stores housing analog synthesizers, drum machines and effect units forsaken at the advent of digital technology. The early experiments were documented to a Tascam 424 four track, seeping into LA soil when Ruscha would slip a dub-infused Secret Circuit production on the PA at his Dub Club mainstay.
Detouring momentarily from the Secret Circuit motherboard, Ruscha joined Thomas Bullock of Rub n’ Tug to record a ludicrously limited edition disco sleaze rock masterpiece as Laughing Light of Plenty. Ruscha and Bullock met again with Tim Koh (Ariel Pink’s Haunted Graffiti), Miho Hatori of Cibo Matto, and Harvey Bassett (aka DJ Harvey) on drums to record a 12” as Food of the Gods.
At the turn of the first decade in our second millennium AD, Ruscha dove head first into his studio work. Ruscha likens this immersion to “striving for alien sound or rhythm that feels natural.” Between 2011 and 2012, Ruscha released no less than four albums (including 2012’s year end vision quest, Tropical Psychedelics), a 12” for Prins Thomas’ Internasjonal Spesial label, a handful of blazing mixes on the Cosmic Papers cassette tape series, and his debut for Beats In Space Records, the Nebula Sphynx / Parascopic Rope 12”.
Ever the unsettled settler, Ruscha consciously crafted the bulk of Tactile Galactics’ tracks at 120 beats per minute. Ruscha played with the equalizing value of this boilerplate dance music BPM in much the same way a DJ might — to set a clear course for transcendence. Just as dance music can move one beyond form, so can the abstract properties of the Avant-Garde, psychedelic rock, and dub, which appear in various textures throughout Tactile Galactics.
Tactile Galactics is derived from a dance lineage promoting feel over form; rhythmically explored without abandon — or audience in mind – by the krautrock fringe, put to the slow motion disco test at Daniele Baldelli’s Cosmic Club, jacked into a House format via the Chicago imprint TRAX and honored today via peer psychonauts like Hieroglyphic Being and Lindstrom.
Tactile Galactics unleashes the lysergic choir of voices in Ruscha’s head against a dance grid, but makes sure it stays in soulful step. For the first time on a Secret Circuit recording, these voices are quite literally present via Ruscha’s own vocals, added when “the song called for them.” It’s by this same regard of the powerful unknown that makes Tactile Galactics Secret Circuit’s most incomprehensibly detailed and stunning release to date.