Release

- Joy One Mile JP

Laurel Halo (Hyperdub)と並ぶシンセ女子の代表格Stellar OM Sourceの最新作はブルックリンの新鋭〈RVNG Intl.〉より!Oneohtrix Point NeverやEmeraldsなどのアナログ・シンセ・スケープに続くアシッディーでデトロイティッシュなアーリー・エレクトロニック・ダンス!!

この夏のアンセム間違いなしの‘Par Amour’は超必聴!テクノ・ヘッズ Kassem Mosseがミックスを手がけ、リミックスでも参加した注目のフレッシュ盤!!

ここ1年でJulia Holter、 Holly Herndon、Sun Araw & M. Geddes Gengras Meet Congos、そしてMaxmillion Dunbarなど同じくブルックリンの〈Software〉と並び現行USアンダーグランドの水脈を絶妙なラインで繋ぎ、話題作が続く〈RVNG Int.〉から の最新作は昨年〈Hyperdub〉からデビューを果たしたLaurel Haloと並び注目を集める女性シンセ奏者Stellar OM Sourceの09年以来となる完全新録のフル・アルバム。 70年代のクラウト〜コズミッシェなシンセサイザー・ミュージックを踏襲し、オリエンタルなムード漂う作風でUSアンダーグランドより派生したニューエイジなる時代のモードとリンクしながら確実に評価を高め、 満を持しての本作はこれまでのアンビエント / ドローンを主体としたイメージからパーカッシヴなダンス・ミュージックへとシフト。 収録されている全ての楽曲はライブのパフォーマンスで構築され、 〈Workshop〉、〈Nonplus〉、〈The Trilogy Tapes〉からリリースし、多方面で注目されるテクノ・プロデューサーKassem Mosseがアレンジとミックスでプロダクションをサポート、 Chris & CoseyやEsplendor Geometricoのプリミティブなインダストリアル / テクノ・サウンド、90年代初期のデトロイトのエレクトロなマシーン・ミュージックの躍動感や叙情的な旋律、 アシッド・ハウス後の〈Warp〉初期のエレクトロニック・ミュージックも彷彿させるストレートなフロア・ユースのトラックではなく、自身の持つアナログ・シンセ奏者という作家性を活かし、精巧かつライブ感のあるプログラミングでシーケンサーをドライブさせた、卓越したダンス・ミュージックへと完成。

【国内流通盤特典】

+ Stellar OM Source – The Inner Source Mix *DL Code

Listen

Artist Info.

Stellar OM Source

オランダの南に位置するハージ州を拠点とするChristelle Gualdi (クリステル・グアルディ)のソロ・プロジェクト Stellar OM Source (ステラー・オーム・ソース)。建築の学位を取得後、ダブル (ウッド) ベース、 シンセサイザーや作曲を大学で学び、08年より自主と音響レーベルから数枚のアルバムを発表、 その後 現行USインディの走り〈Olde English Spelling Bee〉から作品集となるコンピレーション、日本のインディを牽引する〈Big Love〉からはNite Jewelとのスプリット7インチとシングル7インチをリリース、最近では欧州の名門〈Rush Hour〉傘下の〈No Label〉からEPをリリース、Oneohtrix Point NeverやEmeraldsから始まりインディ・シーンを巻き込みテン年代を象徴するモードとなった70年代のクラウト〜コズミッシェをルーツとしたアナログ・シンセによるニューエイジ・アンビエントの潮流から頭角を表したシンセシスト、現在ソロで活躍する女性アーティストの代表格の一人。

English Info.

Stellar OM Source’s new album, Joy One Mile, marks a certain and spirited departure into worlds unknown. A faithful leap into the infinite beat, Joy One Mile is the most forward-reaching effort by Stellar OM Source yet. Stellar OM Source originated from Christelle Gualdi’s desire to unhinge from her academic musical upbringing. A double bassist in the Konigin Katharina Stift Schulorchester and a student of music theory at Université Paris VIII, Gualdi completed her studies in electro-acoustic composition at the Conservatoire de Paris after earning an architecture degree. The process of Gualdi’s “unlearning” began in experimental ensemble settings, and it became more recognizable as she moved toward solo performance. Stellar OM Source’s name is fittingly inspired in part by the pathway to higher consciousness and cosmos via one’s own voice. Gualdi was also inspired by – and also an integral member of – the late aughts DIY synthesizer community. Alongside Oneohtrix Point Never, Emeralds and James Ferraro, Stellar OM Source’s stream of self-released CDRs defined a zeitgeist of artists trending away from their noisy roots via polyphonic escapism. Based many miles away from her US counterparts in The Hague, South Holland, Gualdi received a prophetic sign in 2010 when a regional eBay seller offered her a mint Roland TB-303 for a mere €25 – or $33. The instantly identifiable sounds of the analog bass synthesizer began appearing in Gualdi’s studio and live practices. More importantly, the pattern possibilities propelled Stellar OM Source toward its future foundation – a planet still floating in the synth universe, but orbiting light years away on a rhythmically revolving axis. Halfway through 2012, Gualdi settled into record seven of twelve songs played intensely over a year of gigging throughout Europe. Using performance as her primary production technique, Gualdi tracked each of the songs live and without overdubs, improvised limitations or consequence. By virtue of her many aspirations and the array of hardware that Gualdi brought to the table, Joy One Mile took form in chaos. Where this disorder might cripple others, Gualdi’s response was energetically and emotionally charged. While recording, each corner of Joy One Mile became draped in dramatic ornamentation, the mood rarely varying from frantic to frenetic. The freedom from form that Gualdi sought with Joy One Mile was ultimately obtained, but the severe surge of the finished recordings left her over stimulated. Striking a dialogue with Gunnar Wendel (aka Kassem Mosse), Gualdi realized an objective opinion and arrangement know how would allow clarity and an even greater freedom — that from her own music. Confident the tracks stood strong, Gualdi gave little guidance to Wendel, relying instead on their mutual sonic and structural appreciations to steer the end goal. From the vantage point of the finish line, Joy One Mile bares no straight club tracks, but it depends upon a percussive propulsion nevertheless. The singularity of Gualdi’s compositions, when pulled back and recalibrated even slightly, resemble early era Warp Records, and, by that admission, the wayward electro of early-90s Detroit. The abstractions in Gualdi’s programming and mutant melodies is what keeps Joy One Mile perfectly relegated to outsider status, akin to the primitive techno of Esplendor Geometrico and Chris & Cosey. “Sometimes you feel that you’re getting really close to what being alive means, be it learning about distant planets or being grounded by life’s occasionally heavy burden,” notes Gualdi. “Joy One Mile grew from the consciousness of such moments. When I listen to it, I see myself walking through a pouring rain at night with headphones on, embracing both the misery and ecstasy.”
CAT No.
MBIP-5524
Label
Release Date
2013/06/13
Format
国内流通盤CD
Price
¥1,886 + 税
Genre
Electronic / Techno / House
Tracklist
1. Polarit
2. Par Amour
3. The Range
4. Trackers
5. Elite Excel
6. Fascination 
7. Natives / Most Answers Never Unveiled
8. Elite Excel (Kassem Mosse Remix)*

*CD Bonus Track

Update: 23 Apr 2014

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